Способи підвищення індексу Хірша

161
Время чтения: 3 минуты

Зміст

Як підвищити індекс Хірша?

Щоб досягти успіхів у кар’єрі, отримати хорошу високооплачувану посаду та бути відомим у наукових колах, вченим доводиться регулярно публікувати результати своїх наукових досліджень у різних журналах, видавати підручники тощо. Однак, кількість, це, безумовно, важливо, але за якістю справа стоїть насамперед. Оцінити її можна дізнавшись індекс цитованості автора, а також індекс Хірша, який пов’язаний із ним безпосередньо. Цей параметр сьогодні є “цікавішим” для лабораторій, керівництва університетів та інших зацікавлених суб’єктів, адже він дозволяє більш точно визначити продуктивність дослідника.

 

Що таке індекс Хірша? На що він впливає?

Індекс Хірша – параметр, який дозволяє дати адекватну оцінку роботі вченого і є за своєю суттю глибшим порівняно з простою кількістю опублікованих матеріалів та загальною кількістю цитувань.

Формула обчислення цього параметра така:

Вчений має індекс h, якщо h з його Np статей цитуються не менше ніж h разів кожна, тоді як статей, що залишилися (Np — h), цитуються не більше ніж h разів кожна.

Слід зазначити, що для аналізу “ефективності” вченого цей показник підходить лише у разі порівняння його з показниками дослідників у цій галузі знань. Це з тим, кожна сфера має свої канони щодо цитування. Деякі дослідники, однак, зазначають, що цей показник не зовсім об’єктивний по відношенню до молодих вчених. Адже вони апріорі не можуть мати найвищого показника.

 

Навіщо потрібно підвищувати індекс Хірша?

Індекс Хірша, як і інші показники, на кшталт цитованості, покликаний демонструвати продуктивність вченого. Якщо на нього посилатиметься багато людей, то його індекс зростатиме. Відповідно, дослідник матиме гарний авторитет та репутацію у наукових колах. Це означає, що його запрошуватимуть на конференції, круглі столи, пропонуватимуть йому співавторство у різних проектах, запрошуватимуть як члена спеціалізованої ради для захисту дисертації і не лише.

 

Способи підвищення індексу Хірша

Індекс Хірша безпосередньо пов’язаний із цитованістю статей, тому, щоб його підвищити, необхідно подбати про підвищення цитованості статей автора. Зробити це можна такими способами:

  • підвищити якість статей, що публікуються. Звичайно, можна говорити про те, що журнали і так відбирають статті і публікують лише ті матеріали, які відповідають ряду вимог, але все ж таки тут є нюанси. Питання актуальності досить суб’єктивне і тому слід дуже уважно “відслідковувати” наукові “тренди” і можливості якоюсь мірою часом навіть відходити від основного вектора свого дослідження. Це дозволить збільшити свою аудиторію. Наприклад, у період війни для України актуально писати про методи збирання доказів у кримінальному процесі, особливості навчання курсантів та студентів тощо;
  • будь-яка стаття має містити багато посилань на інших авторів. Вчені, які дуже скрупульозно ставляться до своєї роботи і ревно стежать за своїми показниками, дуже часто відстежують, хто ж послався на них і зазвичай, у відповідь, роблять те саме. Гарантій, звичайно, ніяких немає, але раптом вам пощастить;
  • взаємне цитування. Цей пункт схожий з попереднім, але відмінність у тому, що тут ви точно розумієте, що ваш матеріал напевно буде використаний при написанні чужої роботи і публікація потрапить до списку джерел;
  • самоцитування. Цей момент також важливий, адже ідеї хоч і ваші, але все ж таки вони вже були опубліковані раніше і якесь видання, і база даних вже їх містять. Це дозволить не лише індекс Хірша підвищити, а й позбавить проблем із самоплагіатом та нюансів, які можуть виникнути під час перевірки на дотримання правил академічної доброчесності. До того ж, читач, якого зацікавила ваша публікація побачить, що у вас є й інші матеріали на цю тематику – можливо, вони також його зацікавлять;
  • саморекламу. Може бути у вигляді розсилки електронною поштою листів з текстом нової публікації колегам з різних ВНЗ;
  • участь в конференціях. Вчені часто відвідують різні заходи такого плану не лише для того, щоб послухати інших і виступити самим, отримавши при цьому якийсь фітбек від аудиторії, а й для того, щоб привернути увагу з боку колег. Під час виступу або кава-брейк можна згадати про свої нові статті, доповіді тощо;
  • публікація в журналах із відкритим доступом. Такими журналами є видання, де читачам не потрібно платити за доступ до матеріалів. Як правило, аудиторія в таких журналах буде більшою, а значить і шанс на цитованість буде вищим;
  • публікувати результати своїх досліджень слід лише в журналах, які входять до серйозних баз даних, таких як Scopus, Web of Science тощо.

 

Якщо ви розумієте, що наука – ваше покликання і хочете розвиватися в цьому напрямі, але є деякі нюанси у домашніх справах, роботі тощо, які заважають вам регулярно публікувати статті та відвідувати конференції, то гарною ідеєю буде звернутися до компанії «Аспірантура ». У ній можна замовити публікацію Scopus та низку інших послуг, які допоможуть досягти поставлених перед собою цілей. «Аспірантура» – це:

  1. Високий рівень професіоналізму авторів. Вони чудово розуміють, якою має бути хороша стаття, здатна “працювати” на автора.
  2. Дотримання визначених термінів роботи над проектом.
  3. Доступні ціни на всі послуги та ін.

Замовляючи роботу в цій компанії, можна не сумніватися в тому, що результат буде бездоганним.

 

  • Який h-індекс має бути у кандидата наук?

Все залежить від того, про яку спеціальність йдеться. Середній показник, на який можна орієнтуватися, становить 5.

  • Чи має індекс Хірша недоліки?

Так, про них говорив навіть сам Хорхе Хірш. Одним із них є те, що він не зовсім об’єктивний по відношенню до молодих вчених, адже їм у принципі важко досягти такого показника.

Залишились питання?

    Поле позначене як * - обов'язкове для заповнення.

    Залиште ваш відгук

    61 + 2 =