Оформлення списку літератури англійською мовою: гайд за стилями

2 651
Время чтения: 5 минуты

Зміст

Написання будь-якої наукової роботи – це копітка праця. Особливо коли йдеться про підготовку матеріалів для подання його до закордонного видання (а без цього сьогодні ніяк, адже публікації в журналах за кордоном відкривають широкі перспективи для автора і є відмінним інструментом для просування себе у науковому середовищі). Тут необхідно продумати не лише наукову новизну, практичну значущість роботи та подбати про те, щоб переклад статті було виконано академічною англійською, а й чимало погратися з оформленням списку літератури.

 

Ні для кого не секрет, що оформлення списку використаних при написанні реферату, монографії або ж дисертації джерел– робота, яка потребує колосальної уваги та посидючості. Адже треба, щоб усе було згідно з ДСТУ. Але коли йдеться про оформлення списку джерел для зарубіжних видань, ситуація ускладнюється. Адже англійська мова має багато стилів цитування та оформлення, найпопулярнішими з них є: MLA, APA, Chicago та інші. Вибрати найбільш підходящий для себе варіант, відшліфувати навички та використовувати його за будь-якого зручного випадку не вийде – редакційна політика кожного журналу визначає “свій” варіант оформлення. Відповідно, хочеш-не хочеш, а доведеться розібратися з різними напрямками – просто так перекласти джерела англійською не вийде.

 

Не варто недооцінювати значення здобутих навичок у ході аналізу особливостей оформлення References. Сервіси, які доступні широким масам в мережі інтернет і пропонують оформлення джерел, не розраховані на англійську мову – перекладати джерело туди-сюди і перевіряти ще раз кожну букву і кому буде набагато складніше, повірте. Щоб зберегти свої нерви та заощадити дорогоцінний час, варто просто вникнути в особливості та нюанси кожного стилю, трохи попрактикуватись та насолоджуватися підготовкою наукової роботи та її результатом.

 

Недооцінювати значення правильності оформлення списку джерел не варто, адже коли йдеться про журнали, статті яких індексуються міжнародними наукометричними базами, то навіть нехтування цим (на перший погляд не таким важливим нюансом) може спричинити відмову в публікації. Адже відповіді редакції часом доводиться чекати по півроку. Уявіть, як прикро отримати роботу назад, виправити все і знову чекати невідомо скільки. А якщо це перешкоджає просуванню кар’єрними сходами і треба “вже й зараз”?

 

Відмінності між References та Bibliography

 

Перед тим, як ми почнемо розглядати варіанти оформлення списку використаних джерел, зупинимося на поняттях References та Bibliography. Не всі вчені знають, що це абсолютно різні поняття. Їхня відмінність полягає в наступному:

  • References є список тих джерел, ідеї та цитати з яких можна знайти на сторінках наукової статті, поданої до редакції на рецензування;
  • Bibliography включає набагато більше матеріалів. До цього списку входять усі джерела, на основі яких автор писав свою роботу. У цьому разі немає значення, чи є прямі цитати з джерела у роботі.

І той, і інший список розміщуються наприкінці документа (деякі видання допускають вказівку обох списків).

У рамках цієї статті ми зупинимося лише на особливостях References. Цей список джерел є обов’язковим у будь-якому разі і саме він переважно викликає питання серед авторів наукових праць.

 

Оформлення списку джерел у стилі APA

 

American Psychological Association – стиль, який застосовується переважно для оформлення джерел під час підготовки наукових праць у галузі антропології, психології, соціології тощо. Розглянемо особливості даного стилю при оформленні різних типів джерел (деякі їх):

  • при оформленні книги порядок буде таким. Спочатку вказується прізвище автора, ініціали. Після – рік видання. Далі курсивом друкується назва книги, потім ставиться “:” чи “—”, далі йде видання (якщо книга видавалася неодноразово), видавництво;
  • при оформленні джерела у вигляді статті в електронному чи друкованому науковому журналі порядок даних буде наступним: прізвище автора, ініціали, після – рік видання та назва статті, потім курсивом вказується назва журналу, номер тому, сторінки, на яких розміщена стаття. Якщо йдеться про електронне видання, то після згаданої вище інформації вказують URL після “Retrieved from”. Наприклад: Brady, J.A. (2016). Rescue on the water. Rescue Journal, 54 (4), 78-89. Retrieved from https://www.rescue.com/rescue-journal;
  • якщо у роботі розвивається якась ідея, а не просто вставлена ​​цитата іншого автора, то джерело вказується, але без конкретної сторінки. Не можна забувати про те, що плагіатом визнається як копіювання шматків тексту з чужої роботи, так і запозичення ідей і думок іншого вченого;
  • при оформленні джерел не використовуються крапка з комою та косі лінії;
  • під час оформлення посилання на веб-сайт слід робити за аналогією з таким прикладом: Mermaks, J.Q. (2021, 9 березня). Details on cats’ behavior. Retrieved from https://www.catslife.com/detailsoncatsbehaviour і т.д.

Список джерел формується за абеткою.

Як оформити Works-Cited List у стилі MLA?

 

Modern Language Association – стиль, який використовується переважно при оформленні джерел у статтях з гуманітарних дисциплін. Список джерел називається саме Works Cited (а не References). Наведемо кілька прикладів оформлення у цьому стилі:

  • Lafferty, James K., та інші. Helping інші. My Publisher, 2014. Так оформлятиметься джерело – книга, у якій 3 автори і більше (перше йде прізвище першого автора, потім ім’я його, після – “et al, далі- назва книги (курсивом) та рік її видання);
  • Merdok, April. “The Black Prince”. Non Fiction, vol. 6, no. 45, Autumn 2006, pp. 123-145. Так буде оформлено статтю у науковій збірці;
  • А ось так буде оформлено посилання на сайт: Mitchell, Mary. “Guide for referencing”. Academic English. 12 Apr: https://www.guidefor referencing.

 

Розташовуються записи в алфавітному порядку на прізвища авторів або за назвою для джерел без авторів. Особливостями стилю є:

  1. Перше слово та всі інші основні слова назв та підзаголовків цитованих робіт потрібно писати з великої літери.
  2. Назва видавця слід максимально скорочувати: варто опускати артиклі, ділові абревіатури та описові слова.
  3. Якщо в джерелі є кілька видавців, вкажіть їх усіх, поставивши між ними крапку з комою тощо.

Якщо ви оформлюєте джерела в стилі MLA, тоді варто використовувати “and”, а не значок.

Як оформити Reference list англійською мовою у форматі Harvard?

 

Серед особливостей стилю Harvard можна виділити такі пункти:

  • при оформленні джерел не використовуються подвійні лапки. Замість них застосовується таке оформлення ”;
  • у назвах журналів та видавництв всі значущі слова пишуться з великої літери. Наприклад: Random House;
  • після дати публікації точка не ставиться;
  • вказувати видання варто лише в тому випадку, якщо матеріал випускався кілька разів.

Наведемо кілька прикладів: Geller, R. та Thompson, K.(2016) A guide on paleontology. London: My Publisher (так буде оформлена книга кількох авторів); Casablanca (1942) Directed by Michael Curtiz [Film]. Los Angeles: Warner Brothers (так треба оформити посилання на фільм).

 

Як оформити список джерел (References) у форматі Chicago?

 

Chicago – той стиль, який поширений і серед вчених, які публікують роботи з гуманітарних дисциплін, і серед тих, хто розвивається в галузі соціальних наук. Його рисами є такі моменти:

  • прізвища та імена вказуються в тому ж порядку, що й у стилі MLA;
  • назва статті або розділ книг прописується в подвійних лапках;
  • імена зазначаються повні, без скорочень;
  • коли вказується дата звернення до джерела, місяць вказується в скороченому варіанті (наприклад, Sep);
  • після назв статті і т.д. крапки ставляться всередині лапок, а не після них.

Ось один із прикладів стилю Чикаго: Ackles, Robert. “Problems in Modern Translation.” Language Studies (2010) 39: 106-123. Accessed Sep 5, 2020. http://www.language-studies. Так оформляється стаття у журналі (електронна версія).

 

Оформлення References англійською у форматі Vancouver

 

Література оформляється в такому стилі тоді, коли йдеться про журнали, в яких публікуються результати досліджень у галузі точних наук та медицини. Особливості стилю:

  • джерела вказуються в міру згадування їх у тексті, а не в алфавітному порядку;
  • відсутність курсиву;
  • відсутність лапок;
  • назви статей та інших елементів поділяються між собою крапками;
  • ні знаку, ні союзу “and” зустріти не вийде;
  • часто використовується “;” і т.д.

Ось так, наприклад, буде вказано розділ у збірнику: Norbert A. Airway management. In: Rowling W, Nickson HT, Herbert LK, editors. Fundamentals of medical care. 9th ed. London: My Publisher; 2019. p. 116-98.

 

Ми зібрали перелік загальних характеристик, які властиві вищезгаданим та іншим стилям:

  • відсутність лапок – ялинок;
  • між словами не використовується слеш;
  • якщо наукова праця базується в тому числі і на російськомовних чи україномовних джерелах, то по-батькові необов’язково. Якщо воно вказується, це може бути тільки у форматі ініціалів;
  • кожне іноземне джерело вказується з позначенням мови оригіналу;
  • якщо публікація, що використовується для роботи, має DOI, то її слід вказувати в обов’язковому порядку.

 

Розібралися? Якщо ні або розбиратися і зовсім немає бажання, а іноземна публікація потрібна (для забезпечення можливості вийти на захист дисертації або отримання вченого звання доцента), тоді залишайте заявку на підготовку закордонної публікації нам. Ми не тільки вміємо правильно оформлювати список використаних джерел, але й добре знаємо якою має бути якісна стаття. Роботи, підготовлені нашими авторами, вирізняються високою якістю і точно принесуть замовнику бажане цитування та визнання у наукових колах. Вони чудово розуміють, що таке наукова новизна, практична цінність роботи і не лише. Кожна зарубіжна стаття – це про високу унікальність (зазвичай для статей Скопус або Web of Science поріг унікальності становить не менше 90%), інтерес для світової спільноти.

 

Наші спеціалісти із задоволенням підготують вам статтю “під ключ” і допоможуть не лише розібратися безпосередньо з самим текстом роботи, а й знайдуть журнал, де варто розмістити роботу. А це теж завдання не з легких – важливо, щоб стаття “працювала” на автора. Навряд чи вам, як юристу, буде корисно опублікувати результати проведеного дослідження в журналі з медицини. Чи зможете знайти співавторів для подальших досліджень? Чи можливо виграти грант на проведення подальших досліджень? Точно ні!

Всі роботи готуються в обумовлені з менеджерами терміни і відрізняються доступними цінами. Сумніваєтесь? А даремно! Залишайте заявку нашим менеджерам, щоб замовити публікацію Скопус, та переконайтеся в цьому особисто.

Залишились питання?

    Поле позначене як * - обов'язкове для заповнення.

    Залиште ваш відгук

    70 + 1 =